V skratke o našom hosťovi: „Energický a inovativní manažér, ktorý miluje cestovanie. S rodinou trávi voľný čas pri mori, kde si užíva pohodu a načerpáva energiu na nové výzvy.“
Pavol Labant
Otázky a odpovede
REDAKCIA: Povedzte nám pár slov o sebe, ako ste sa dostali k práci vo Vašej spoločnosti a hlavne, čo pre Vás znamenalo slovo „cestovanie“ predtým a teraz, keď na vysokej pozícií, kde je predpoklad, že sa aj veľa cestuje. Prípadne či v slove „cestovanie“ pocitujete zmenu pohľadu.
Ako mladý človek som nemal veľa možností a ani zdrojov na cestovanie zo Svidníka, kde som žil ( ak nerátame Šíravu, Domašu a Košice 😊). Prvý krát v živote som išiel vlakom , keď so mal 18 rokov a lietadlom myslím že až tesne pre 30 tkou. Samozrejme hlavne lietanie nebolo v tej dobe, tak dostupné ako je teraz. Z lietania som mal obrovský strach a hlavne bolo niekoľko situácii, keď som skoro nenastúpil do lietadla. Všetok sa zmenilo keď som spoznal svoju manželku, ktorá už mala precestované kus sveta, bola veľmi zbehlá pri vyhľadávaní leteniek, rezervovania hotelov, kontrolovala recenzie a plánovala tripy od A po Z. Samozrejme stále som sa veľmi bál, ale jasne mi naznačila , že buď budem cestovať s ňou alebo pôjde sama 😊 Vďaka nej som videl kus sveta, zaujímavé miesta o ktorých sa mi v živote ani nesnívalo, že raz uvidím a zažijem. A hlavne teraz lietanie milujem a dokonca aktuálne ťahám ja viac manželku po svete ako ona mňa.
K práci v spoločnosti som sa dostal úplne náhodou, keď som v roku 2018 skončil v predchádzajúcom zamestnaní u mobilného operátora a urobil si menši sabatical, tak som bol oslovený, že či by som neprijal a neskúsil pracovať pre dopranú spoločnosť. Nevedel som si vôbec predstaviť do čoho idem, ale som neskutočne vďačný za príležitosť a že sa nám spolu s vynikajúcim tímom ľudí podarilo vybudovať úpešnú dopravnú spoločnosť trochu inak , ako bolo zvykom na trhu. A hlavne každé ráno sa do práce a na kolegov teším.
REDAKCIA: Každému je zrejmé, že ste pravdepodobne precestoval kus sveta. Je nejaká konkrétna krajina, lokalita alebo mesto, ktoré Vám prirástlo k srdcu? Také, kam môžete chodiť opakovane a vždy to bude pre Vás srdcovka? A prečo je to práve uvedené miesto?
Jednoznačne Filipíny a ostrov Boracay. Celková atmosféra, pokoj, ľudia a nádherné more. Našiel som tam pokoj a celkovú mentálnu pohodu. Od rána do večera som dokázal sedieť na pláži a len tak vnímať všetko okolo.
REDAKCIA: Ešte ostaneme chvíľu pri Vašom súkromí... Aký typ dovolenky preferujete v súkromí Vy sám ako súkromná osoba a nie ako zástupca známej spoločnosti? Užívate si rodinnú dovolenku alebo ste skôr typ poznávacích zájazdov, prípadne „batoh na plecia“ a sólo cesta a pod. Ako je to teda s Vami?
Spolu s manželkou a deťmi milujeme more. Pre nás dovolenka znamená pláž , more a nič iné medzi tým nie je 😊
REDAKCIA: Pomaly prejdeme k otázkam z “kuchyne”. Nebudem sa však pýtať na časy Covidu, to už bolo rozoberané veľakrát a asi aj z každej strany. My sa skôr spoločne pozrime na aktuálnu sezónu s porovnaním spred Covid-u. Ako ste na tom? Čo Vám hovoria čísla? Vrátili ste sa do čísel spred pandémie alebo ešte nie?
Od roku 2018 sme spolu s novým tímom rozbehli transformáciu spoločnosti, nakoľko sa jej prechádzajúce roky vôbec nedarilo v komerčnej doprave. Spojili sme skúsenosti z obchodu, marketingu, zákazníckej spokojnosti z rôznych odvetví a začali sme makať. Zmena prístupu, povýšenie cestovania na zážitok, investovanie do marketingu, flotili autobusov, otvorenie sa novým spoluprácam, ktorým sa na trhu nikto nevenoval, využitie najmodernejších tehnológii v prípade webu a aplikácii a hlavne záujem o zákaznícku spokojnosť nám po Covidovej prestávke začali prinášať prvé ovocie. Chceli sme a verím , že ideme týmto smerom sa stať lovely brandom v doprave a tým sme prispôsobili naše fungovanie. Samozrejme bez dôvery akcionára a významným investíciám by sa nám to asi nepodarilo.
REDAKCIA: Máte novú - musím povedať - nádhernú stanicu v Bratislave na Nivách. Je cítiť aj na reakcii cestujúcich, že je to neporovnateľne väčší komfort, prípadne čo si najviac pochvaľujú?
Raz za čas sa objaví pár hejtov, ale jednoznačne cestujúci si stanicu veľmi obľúbili a celý ekosystém služieb nakoľko sme súčasťou OC. Či už slovenskí ale aj zahraniční cestujúci sú z nej nadšení a oceňujú úroveň čistoty, bezpečnosti, informácii a berú ju ako súčasť komfortu cestovania.
REDAKCIA: Tak a sme už v aktuálnej sezóne 2024. Nechcem rozoberať cestovanie po Slovensku, ale skôr sa zamerať na zahraničie. Asi TOP linkou je u Vás spojenie s letiskom Schwechat. Pociťujete väčší dopyt na túto linku tento rok? Máte v pláne pokrývať aj napr. Letisko v Budapešti alebo Praha, Brno a pod.?
Záujem o cestovanie je obrovský, ľuďom to chýbalo po 2 ročnej prestávke a hlavne sa cestovanie za posledných pár rokov stalo súčasťou života a nutnou potrebou. Aktuálne máme na linke na letisko Schwechat 30 spojov denne v kombinácii aj s hlavnou stanicou. Jednoducho keď vyjdete z letiska, tak každú chvíľku sa tam objaví náš autobus a zoberie Vás do Bratislavy. V mnohých prípadoch sme flexibilní, že ak vidíme že sú spoje vypredané nasadíme posily. Trasy do iných miest zatiaľ neplánujeme a zostaneme sa špecializovať na mesto Viedeň a letisko. Možno niekedy budúcnosti.
REDAKCIA: Osobne som sa nedávno viezol Vašou linkou do Viedne a je vidieť, že sa snažíte aj o neustálu modernizáciu vozového parku. Využívate hlavne overené značky ako Setra či Iveco. Rovnako pristupujete k inováciam v službách počas prepravy. Máte dostupné WiFi, občerstvenie a dokonca je možné na určitých trasách vziať sebou aj bycikel. Je vôbec ešte niečo nové, čo by ste chceli zaviesť v rámci Vašej dopravy? Nejaká novinka?
Našim cieľom je, aby keď niečo robíme bolo to na 110%. Najmodernejšie autobus, ale aj najbezpečnejšie, funkčná wifi, voda, lougne, prístup vodiča, parkovanie, poistenie, včasný príchod hlavne na letisko a sledovanie dopravy a prejazdnosti, rýchly a jednoduchý nákup lístkov za férovú cenu sú služby, ktoré ponúkame aktuálne a je ich už celkom dosť. Ale musím povedať, že ešte pár vecí máme v rukáve, ale chce to čas na ich realizáciu. Napríklad zobrazenie polohy autobusov v aplikácii, zmena odchodu a iné.
REDAKCIA: Na margo tých inovácií mi nedá nespomenúť vlastný postreh zo zahraničia. Tam majú rovnako prepravcovia možnosť prepravy byciklov, ale… Službou navyše u nich je, že v prípade potreby si majitelia elektrobyciklov, možu počas prepravy bezplatne svoj elektrobycikel dobíjať priamo v stojane… Uvažuje sa s niečim podobným aj u Vás?
Neuvažujeme v najbližšie dobe o podobnej službe, ale ak bude žiadaná tak určite na tom budeme pracovať.
REDAKCIA: Poďme späť k dovolenkám v tejto sezóne. Je štatisticky potvrdené, že dovolenku v lete využívajú najviac rodičia s deťmi. Ako je to u Vás? Máme na mysli medzinárodné linky.
Musím povedať pravdu, že aj napriek tomu, že lístok pre dieťa stoji iba 1 € , tak prevažujú primárne jednotlivci a dvojice. Osobne si myslím, že asi bude problém zo samotnou logistikou celej rodiny najskôr na stanicu a potom na letisko. Aj keď počet rodín, ktorí s nami cestujúc sa postupne zvyšuje a hlavne po prvej skúsenosti sa k nám neustále vracajú. A aj podľa reakcie mojich detí, tak cestu autobusom si užívajú skoro rovnako ako lietadlom.
REDAKCIA: Pri cestách na a z letiska počas letných dovolenkiek klienti často zvažujú čo je pre nich výhodnejšie. Parkovanie niekde pri letisku alebo preprava autobusom. Ak si zoberieme príklad odletu z Viedne, tak je matematika jasná, že cenou vyhráva autobusová preprava, ale stále je určitá skupina, ktorá argumentuje komfortom, flexibilitou a pod. Sami sme pri prílete na viedenské letisko meškali a nevedeli sme či stihneme odchod autobusu, ktorý sme mali objednaný. Stáva sa, že nedokážete odhadnúť okolnosti ako meškanie príletu, výdaj batožín a pod. v čase keď si kupujete lístok. Čo má teda robiť klient, ak práve preto nestihne odchod Vašej linky? Má možnosť ísť ďalším spojom alebo si musí znova zakúpiť lístok?
Tato téma je trocha komplikovanejšia. Cestujúci, ak nestíha odchod autobusu má možnosť si lístok vystornovať 15 min pre jeho odchodom ( to by už mohol zhruba vedieť stihne alebo nie) a zakúpiť si na ďalší spoj. Ja si napríklad kontrolujem, už samotný odlet lietadla načas. Väčšina zdržaní nevznikne vo vzduchu ale súvisí s neskorým odletom. Aj z tohto dôvodu tým sme na letisku 30 krát za deň a hlavne v peakoch, dokonca každých 10-15 minút, tak by to nemusel byť problém.
REDAKCIA: To sme prebrali obľúbenú linku Slovákov. Teraz sa pozrime trocha na mapu Slovak Lines. Je z nej vidieť, že okrem letiska a samotnej Viedne ešte máte linky do niekoľkých Českých miest. Plánujete expanziu aj do ďalších krajín (Maďarsko, Poľsko a pod.) alebo sa chcete zatiaľ držať tohto plánu a necháte to na iné spoločnosti?
Necháme to na iné veľké európske spoločnosti a chceme sa sústrediť na slovenský trh. Sme Slovak Lines 😊 Vidíme ešte veľa príležitostí na našom trhu hlavne , čo sa týka zážitkov a spoluprác.
REDAKCIA: Nejaký čas máte v ponuke autobusové linky na koncerty či už vo Viedni, Prahe, Budapešti. Ako sa Vám s týmto produktom darí? A rovnaká otázka by sa hodila aj na tzv. Travel Pass-y.
Koncerty, festivaly, lyžovačky sú veľmi obľúbené a záujem o nich rastie z roka na rok. Treba povedať, že nerobíme iba dopravu , ale spájame to hlavne s komfortom a zážitkom. Parkujeme priamo pri štadiónoch, kde sú koncerty, takisto zabezpečujeme parkovanie na stanici, festivalových nadšencov odvezieme a vyzdvihneme priamo v areáloch festivalov, ponúkame bundle spolu s lístkom na festivaly, lyžovačky a v prípade že nie sme schopní spolu s organizátorom zabezpečiť aspoň časť týchto benefitov pre zákazníkov , tak radšej dopravu nerealizujeme.
REDAKCIA: Poslednou otázkou nebude paradoxne otázka. Tu dávame priestor prihovoriť sa našim čitateľom s čímkoľvek, čo im chcete povedať. Tento priestor môžete využiť na promo Vašich služieb, na vysvetlenie prečo by mali cestovať s Vami, jednoducho je to len a len Váš priestor.
Naše služby a prístup si cestujúci musia osobne zažiť. Takže tu môže dodať len jedno, že ak máte akékoľvek predsudky k cestovaniu autobusom vyskúšajte aspoň jeden krát naše služby a na letisko, výlet do Viedne už nebudete chcieť inak cestovať...
Rýchla voľba
More / Hory ?
... MorePolpenzia / All inclusive
... All inclusiveMiestna / Európska kuchyňa
... MiestnaPláž / Mesto
... PlážKontinent / Ostrov
... OstrovĎakujeme za rozhovor a želáme veľa spokojných klientov.
Partner rozhovoru
3 TIPY NA LETO
Pavla
LABANTA